Google+ I Am In Montreal! | Futilities and More

I Am In Montreal!

Wednesday, April 18, 2012


NEW LIFE IN MONTREAL
-------------------------------------------------------------
Bonjour tout le monde!
Ca fait un moment que je ne suis pas venue écrire ici,  mais si vous me suivez sur Facebook ou Twitter, vous savez que j'ai déménagé dans un autre pays, après les USA, me voici au Canada, à Montréal.
Après plus de 17h de route ( fait en deux fois), me voici donc dans mon nouvel environnement, super heureuse de redécouvrir la civilisation, de marcher à nouveau et de ne plus rouler en voiture et enfin manger plus sainement et varié avec les bons restaurants Français que je trouve à tous les coins de rue.
Nous avons aussi profité de notre semaine de transition pour tester quelques restaurants et bars, chercher un appartement et nous ballader en ville pour nous imprégner des différents quartiers et de leurs atmosphères.
Je vous en avais déjà parlé un peu, mais ça y est je me lance vraiment cette fois-ci, je vais vous parler un peu plus de ma passion, les voyages, et parler davantage de cet aspect, donc à partir de maintenant, vous allez voir de plus en plus de billets sur les découvertes resto, sorties, expo, etc que je fais à travers Montréal et j'espère d'autres horizons plus lointains.
J'espère que ça vous plaira autant qu'à moi.
Voici quelques photos prises durant ces deux dernières semaines!
A très bientôt.
Flo
-------------------------------------------------------------
Hello world!
It's been a while since my last post, but if you follow me on Facebook or Twitter, you know that I moved to another country, after the USA, here I am in Canada, in Montreal.
After more than 17h drive (done in two days), so here I am in my new environment, super happy to rediscover civilization, to walk again and stop driving the car and finally eat healthier and better with good french restaurants that I find in every street corner.
We also enjoyed our week to test a few restaurants and bars, look for an apartment and we stroll into town to get a taste of different neighborhoods and their atmospheres.
I had already spoken a little, but that's it I start really this time, I'll tell you a bit more of my passion, travel, and talk more about that aspect, so from now, you will see more and more posts on restaurant discoveries, bars, exhibitions, etc. I do through Montreal and I hope others further afield.
I hope you enjoy it as much as me.
Here are some photos taken during the past two weeks!
See you soon.
Flo
-------------------------------------------------------------


A perfect mix between the USA and France with the beautiful Métro entrance look in Paris made by Hector Guimard from the French Art Nouveau Style. And even a strike just in the corner. It is definitely a place like home !


Thanks to Ulysse, we had to rent a truck and drive for more than 17h because Pugs are not allowed in planes from Spring to Fall.  I still love you.
He was perfect during the whole trip between us.


Québec flags


I love the melting pot here and mixing architecture. This is Chinatown by the way!



Old Montréal is a picture of the old Europe. We can recognize some French and English roots here.
"Boulangeries", so many stores like that in Montréal, definetely a French heritage. French are everywhere here and I love it!



Testy Espresso and tasty pasties ...yummi!
A chocolat Fondue from "Juliette et Chocolat"


Our view from the apartment :)

I think I'm going to LOVE Montréal!!!
-------------------------------------------------------------

0 commentaires :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Futilities and More © Creative Commons 2010 | Plantilla Quo creada por Ciudad Blogger